AKNE TEDAVİSİ ve YANLIŞ BİLİNEN DOĞRULAR




4 Ocak 2015 Pazar


                Selamlar...
       Bugün size yaklaşık 1.5 ay önce başladığım akne tedavimden bahsedeceğim.Bu konuda birçoğunuzun kafasında çok fazla soru işareti var biliyorum.Bütün sorulara cevap olmaya geldim aa dostlar!!Herkes bilgisayar,tablet ve ya telefon başında yerini aldıysa başlıyorum.

         Geçtiğimiz Nisan ayına kadar yüzümde bir tane bile akne,siyah nokta vb. yoktu.Ama bu sınav stresi beni bitirdi :D Yüzümde birden bire bir sürü kızarıklık oluşmaya başladı.Ama iltihaplı sivilcelerden bahsetmiyorum.Yine çok siyah noktam filan yoktu ama zaten hassas bir cildim olduğu için kızarıklık çok oluyordu.
        Bunlar bir de iz bırakmaya başlayınca hemen önünü almalıyım dedim.Beni tanıyanların birçoğu  şaşırdı zaten ''kız senin yüzünde bir şey mi var niye tedavi oluyorsun diye''.Ama ilerlemesine müsaade edemezdim.
        Doktora gittim.Allahım doktor nasıl tatlı bir adam bir görseniz.Zaten doktorlarla hep iyi anlaşırım.Kızım senin yüzüne nazar değmiş dedi bana hahaha :) Doktor bana hepimizin bildiği Roaccutane'i önerdi.Beni hemen bir ateş aldı ''ay istemem ben onu,bi sürü yan etkisi varmış,karaciğere zararlıymış...''bik bik bik adamcağızın beynini yedim.Zaten benim yüzümde de çok sorun olmayınca doktor kabul etti.Ama daha ileri düzeyde bir hasta olsa asla kabul etmezdi.
          Benim bu isteğim üzerine daha hafif bir ilaç tedavisinde karar kıldık.Ama tabii sonrasında doktor bana birkaç bröşür filan verdi okumam için.Aslında Roaccutane, Zoretanin gibi ilaçların kullanımı dikkatli ve kontrollü yapıldığında o kadar zararlı ilaçlar değilmiş ve daha kesin sonuç veriyormuş.Hatta geçenlerde bir arkadaşım ben bu sivilceleri ne yapayım ya dediğinde (söz konusu akne,sivilce olduğunda evde yapılabilecek maskeydi,losyondu vb. ya da kozmetik mağazalarından rastgele alınan drugstore temizleyici ve kremleri kesinlikle önermiyorum!!) doktora git dedim.Hemen kız bağırmaya başladı''ya gidicem o da bana o çok zararlı,dudakları kurutan ilaçtan vericek falan filan'' dedi.Bu konuda bir çoğumuz yanlış düşünüyoruz.
         İlk olarak istemediğin takdirde doktor sana zorla o tedaviyi uygulayacak değil.Tabii durum son derece ilerlememişse.Mesela ben sadece kremlerle tedavi oluyorum ve çok faydasını gördüm diye uygun bir dille anlattım.
        Neyse ben kendi tedavime devam edeyim.bu ısrarım üzerine doktor bana bir antibiyotik,iki tane krem,bir temizleyici ve bir de tonik verdi.
       Antibiyotik zaten 2 haftada bitti başka da kullanmadım.İlaçlara ilk başladığım dönem aynı anda bir çok ilaç kullandığım için hafif bir alerjik reaksiyon yaşadım ama sonrasında hiçbir sorun olmadı.
       İlk olarak gece yatmadan önce sadece aknelerin olduğu bölümlere kullandığım kremden başlayayım.



          Clindoxyl jeli geceleri yatmadan önce kullanıyorum.Sadece akne ve akne izlerinin olduğu bölgeye.Oldukça etkili bir ilaç.Ama cildi baya kurutup geriyor.Yağlı ciltler bunu sorun etmez ama benimki baya kuru olunca sabah akşam çok çok  yoğun yağ bazlı bir nemlendirici krem kullanmak farz oldu.
         Sürülen yerlerde saç varsa rengini açıyormuş,ya da kıyafetlere bulaşırsa rengini açıyormuş ama benim başıma öyle bir şey gelmedi çok şükür :)



        Gündüzleri ise birçoğunuzun bildiğinden emin olduğum Imex kremi kullanıyorum.


        İçinde vazelin varmış.İlk sürdüğümde cildimi ışıltılı ve nemli göstereceğini düşünmüştüm ama sonradan bunun da bir miktar kuruttuğunu fark ettim.
      
        Bu tinted yani renkli bir krem.Ama her ten rengine göre yok sanırım tek renk.Çok açık tenliler gündüzleri kullanıyormuş.Diğerleri ise geceleri.Ben çok açık tenli olmama rağmen tabi ki rengi bana biraz koyu,şaşırmadık :/



        Renkli bir krem olmasına rağmen bir kapatıcılık filan veriyor mu derseniz;Hayır!Sadece içindeki antibiyotik sivilceleri iyileştiriyor,çok bir kapatıcılığı yok yani.Bu arada güneşle tepkimeye girerse alerjik reaksiyona yol açabilirmiş.Bu yüzden iyi bir güneş koruma faktörü kullanmak önemli.Ben fotoğraflamayı unuttum ama Solait spf 50 kullanıyorum.

         Gelelim temizleyicilere.
     
         Günde bir defa sadece akşamları adını ilk defa duyduğum bu Farmona markasının akneye meyilli ciltler  için olan temizleme jelini kullanıyorum.Tabi ki o da kurutuyor.Ama memnunum.Partiküllü bir yapısı var.Peeling etkisi de sağlıyor yani.


   
          Tonik olarak ise yine aynı markanın akneye meyilli ciltler için olan toniğini kullandım.Eczacı bana bu toniğin cildimdeki nem dengesini sağlayacağını söylemişti ama pek öyle olmadı.Sadece gözenekleri çok iyi temizliyor.



         Çok hoş ve ferah bir kokusu var.Ayrıca pompalı şişede olması çok hoşuma gitti.Gayet hijyenik.Bunu da pamukla tüm yüzüme uyguluyorum.Yine sadece akşamları.



         Yaklaşık 1.5 ay olmasına rağmen tedavinin acayip faydasını gördüm.Neredeyse 3 haftadır filan cildime hiçbir renkli ürün kullanmadan dışarı çıkıyorum.Herkes yüzümdeki iyileşmenin farkında.Hatta ilk başladığım dönem krem kullandığım bazı bölgelere artık kullanmıyorum.Ama tabii istikrarlı ve düzenli olmak tedavide önemli.

        Sadece ilaç kullanmak değil beslenme de önemli.Doktor kuruyemiş,çikolata,cips,gazlı içecekler vb. uzak durmamı söyledi.Zaten çoğuna alerjim var ama yine de severdim.Tamamen kestiğimi söyleyemem ama büyük ölçüde azalttım.Mesela babam artık kuruyemişçiye uğradığı zaman bana kuru incir,kuru kayısı gibi kuru meyveler alıyor.Yada taze meyve yiyorum.
        Son olarak bir uyarım olacak.Eğer akne sorunu yaşıyorsanız lütfen doktora gidin.Ben burada doktorumun önerdiği tedavi hakkında bir yazı yazdım sadece.Bir öneride filan bulunmuş değilim.Her şeyi doktor kontrolünde yapmak önemli.Yani,demek istiyorum ki bu konuda sorumluluk almıyorum!! :)
      Umarım faydalı bir yazı olmuştur ve ön yargılarınız kırılmıştır.Daha fazla yazıda birlikte olabilmemiz için beni takip etmeyi unutmayın.Hoşçakalıınnn...
         
 
Bu blogtaki yazıların tüm telif hakları saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Instagram

CONTACT ME

Ad

E-posta *

Mesaj *

You Can Comment! Click Here!

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe
Powered By Blogger

Translate

Copyright © 2015 • MİHRİ'NİN DÜNYASI