KIRMIZI RUJ DOSYASI




27 Aralık 2014 Cumartesi
Merve Boluğur'un favori kırmızı ruju Mac Ruby Woo



                                      Selamlar...
         Toplanın kızlar.Kırmızı ruj dosyasını sizin için açıyorumm!Kırmızı rujun kullanımı konusundaki isyanlarımı Sonbahar Klişeleri yazımda belirtmiş ve bu konuda yazı yazabileceğimi söylemiştim.Bir kaç bayan okuyucum bana hatırlatınca ve hazır yılbaşı da gelmişken (eminim bir çoğunuz kırmızı ruj süreceksiniz) yazımı yazayım dedim.Başlık kırmızı ruj ama koyu rujlar hakkında da konuşacağız rahat olun :)

        Bu konuda en önemli şey tenimize uygun olan ruju seçmektir.Bununla ilgili birçok yazı ve video bulabilirsiniz.Benim en faydalı ve açıklayıcı bulduğum ise çok sevdiğim blogger ve vlogger olan Sebi Bebi'nin bu konudaki yazısı ve videosu.(Sebi Bebi'nin üzerine tıklayarak okuyabilir yada izleyebilirsiniz.)
        Ben yine de kısaca bahsetmek istiyorum.Kırmızı rujlar ve koyu rujlar dudaktaki bütün kusurları çok kolay göz önüne seren rujlardır.Bu nedenle öncesinde dudaklarımızı kusursuzlaştıracak bir bakım yapmak önemlidir.Bunu için en önemli adım hem cilt hem vücut hem de el bakımında olduğu gibi Peeling!Tabi ki cildimize kullandığımız peelingleri dudaklarımıza kullanamayız.Bunun için belli başlı birkaç yöntem var.

       1)Hazır Dudak Peelingleri:Uğraşmak istemeyenler için Lush ve The Body Shop gibi markaların dudak peelingi var ama hem her yerde satılmıyor hem de bence gereksiz masraf.Ama isterseniz bunları kullanabilirsiniz.


        2)Ev yapımı Lip Scrub:Diğer bir seçenek ise evde kendimizin yapabileceği dudak peelingleri.Bunu için zeytinyağı,bal,vazelin,herhangi bir lip balm,esmer şeker,toz şeker,Türk kahvesi... gibi malzemeleri farklı kombinasyonlar halinde karıştırıp kullanabiliriz.
        Benim en sevdiğim ise toz şeker ve bal karışımı.Bir tatlı kaşığı bala tepeleme olmayan bir tatlı kaşığı toz şeker ekleyip bir-iki damla da zeytinyağı damlatıyorum.Sonra bu karışımla dudaklarımı dairesel hareketlerle ovalıyorum.Birazcık da bekletiyorum ki zeytinyağı ve bal sayesinde nemlensin.Sonra da yıkıyorum ve Voila pürüzsüz dudaklar :D
         3)Diş Fırçası:Evet yanlış okumadınız.Daha pratik bir yöntem.Ayrıca dudakları birazcık dolgunlaştırıyor da ;) Islak ve yumuşak bir diş fırçası yardımıyla dudaklardaki ölü hücrelerden arınabiliriz.Peeling yapar gibi hassas ve dairesel hareketlerle dudakları ovalıyorsunuz ve Voila pürüzsüz dudaklar :D
          Dudaklarımızı ölü hücrelerden arındırdık ve pürüzsüzleştirdik.Şimdi sıra nemlendirmede.Özellikle de benim gibi mat kırmızı ruj hastasıysanız bu adım önemli.
        Bunu için zeytinyağı kullanabilirsiniz.Ama benim bu ara gerçekten süper bir favorim var.Hatta hayatım boyunca başka bir lip balm kullanmayı düşünmüyorum.Ta Ta Ta Taa huzurlarınızda Ruby Kisses Pot O'miracle Lipbalm!Tartışmasız hayatımda kullandığım en iyi dudak nemlendirici.
        Süper nemlendiriyor ve ayrıca mentollü olduğu için dolgunluk veriyor ;) 



         Dudağımızı nemlendirdikten sonra rujumuzu uygulamaya geçebiliriz.
         Bir rujun kalıcılığını arttırmak için (özellikle koyu rujların) dudak kalemi kullanmak önemlidir.Essence'in dudak kalemleri hem çok uygun fiyatlı hem de çok başarılı.Hatta dudak kalemlerini ruj olarak bile kullanabilirsiniz.(Mac,Nars,NYX,Flormar,Rimmel London... birçok markada istediğiniz gibi dudak kalemleri bulabilirsiniz.)Tabii rujumuzun rengiyle uyumlu olacak.

          Daha sonra ruju uygulamaya geçiyoruz.Bir fırça kullanırsanız daha kusursuz bir görünüm elde edersiniz.Ama tabii direk ruju da uygulayabilirsiniz.Daha sonra da bir fırça ile kenarlardan kapatıcı yardımıyla dudak hatlarınızı düzeltin,işte oldu.
         Şimdi gelelim ruj seçimine.Ruju seçerken cilt alt tonumuzu dikkate almalıyız.İki çeşit alt ton var Soğuk-Sıcak
            Bileğinizdeki damarlara bakın.Damarlarınız mavi görünüyorsa soğuk,yeşil görünüyorsa sıcak tonlusunuz demektir.
Soğuk alt tonlular içinde mavilik bulunan soğuk kırmızıları tercih etmeli.
Sıcak alt tonlular ise içinde kahvelik,turunculuk olan rujları tercih etmeli.
         Soğuk:

           Sıcak:


                       

           Soğuk ve sıcak alt tonlu rujlara da birer tane örnek verdim artık siz de kendinize uygun ruju seçip rahatlıkla kullanabilirsiniz.
           Son olarak size uygun fiyatlı birkaç tane kırmızı ve ya koyu ruj alternatifi sunmak istiyorum.Bunlar benim en sevdiklerim. :)
Max Factor Gloss Cube 10 Sweet Cassis
Rimmel London Apocalips 402 Across the Universe

Golden Rose Velvet Matte 18

Rimmel London Kate 30

Rimmel London Kate 112

Rimmel London Kate 107
     (Aslında Rimmel Kate 111 de vardı ama fotoğraflamayı unutmuşum!) 

           Umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur.Etrafımdan çok soru aldığım bir konuydu.Eğer beğendiyseniz paylaşmayı unutmayın.Daha fazla yazı için blogumu takip ederseniz sevinirim.
                                   Hoşçakalıınn...
 
Bu blogtaki yazıların tüm telif hakları saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Instagram

CONTACT ME

Ad

E-posta *

Mesaj *

You Can Comment! Click Here!

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe
Powered By Blogger

Translate

Copyright © 2015 • MİHRİ'NİN DÜNYASI