YGS-LYS Sorunsalı! (bölüm 1)




6 Şubat 2015 Cuma



                                              Selamlar,
         Aslında bu yazıyı uzun zaman önce yazmalıydım biliyorum.Neyse geç olsun güç olmasın efendim!

        Toplanın eyy ygs lys mağdurları.Senelerdir sınava mı giriyorsunuz ya da sınav mı size giriyor,bir türlü olmuyor mu,bıktınız mı,sıkıldınız mı,tükendiniz mi?!!!Öyleyse bana kulak verin!!
       Kendi maceramdan kısaca bahsetmem gerekirse:Bu sene 3. kez sınava giriyorum ve duyurulur başarısız değildim.Evet mühendislik,öğretmenlik vb hepsi geldi.Evet hanım teyzecim hemşirelik de geldi.Hatta beni özel üniversiteye göndermeye dünden razı olan ailemi de hesaba katarsak tıp ve diş bile geldi.Neden mi gitmedim?
         Çünkü hedefim diş hekimliğiydi ve özel üniversiteye gitmek de istemiyordum.
Bazen fazla hırslı ve fazla idealist olabiliyorum.(inatçılığın yumuşatılmış hali)
        12. sınıfta ygs sonucum çok iyiydi ama Lys'm o kadar eksikti ki sıralamam çok düştü.Ben de bir sene daha hazırlanmaya karar verdim.Geçen sene ne olduğu konusunda inanın hiç bir fikrim yok!!Denemeler güzel,konular tam öyleyse sorun ne?(gelecek yazıda gelicem bu konuya)
       Neyse geçen sene de sonuç istediğim gibi gelmedi.Ben de mecbur tercih yapıcam ya yazdım bir şeyler bi sürü mühendislik yazdım İTÜ,Yıldızteknik;Hacettepe,Marmara,İÜ...vb (odtü'nün yanına bile yaklaşamıyorum ama haha)
Tercih yapmaya gittim.Çok çok sevdiğim ve her zaman yanımda olan danışman öğretmenimin yanına gittim (Songül Hocam <3 )Kendisi şu an Türkiye'nin en iyi okullarından birinde psikolojik danışman.
        Bu arada tercih listesini hazırlarken de her diş hekimliğini gördüğümde kılavuzda ağlıyorum.Ama kafamda plan hazır.Gidince hazırlanıcam,yok hazırlık okuycam da boş zamanım çok olacak,ya da hazırlığı geçecem de dönemimi beklerken hazırlancam,dondurup gelecem falan filan derken hocam dedi ki;Mihri senin sıralaman zaten iyi,sen her sene bu bölümleri tutturabilirsin,ailen de arkanda gel bir sene daha hazırlan sonra bırakıp gelirsin puanın düşer.Zaten istiyordum Songül hocamın desteğini de alınca bir sene daha hazırlanmaya karar verdim.
         Şimdi siz bu kadar riskli ve önemli bir kararı nasıl aldığımı soracaksınız?Eğer benim durumuma düşerseniz ve aklınızda kalsam mı kalmasam mı aman ben burayı yazayım yine iş imkanı var filan diye düşünceler varsa bir senenizi daha ziyan etmeyin.Ama ben başka bir bölüme gidersem bırakırım,yapamam,mezun olsam bile o işi yapmam,isterse en iyisi olsun vb diyorsanız da bi an bile düşünmeden oturun yeniden test kitaplarınızın başına.Olay iş bulup para kazanmak değil o işi yaparken hayat boyu mutlu olmak çünkü.Ailem beni hep böyle yönlendirdi.
       Bu kaldığım seneler benden çok şey götürdü ama.Kesinlikle çok zor.İki farklı antidepresan kullanmak zorunda kalabilirsiniz ya da nerden geldiğini bilmediğiniz bir kalp hastalığınızla tanışabilirsiniz,saçlarınız dökülebilir,huzursuz bağırsak sendromu yaşayabilirsiniz,hızla kilo kaybedersiniz ya da anormal kilo alırsınız.Bir ömür rahatlık için 1-2 sene çok değil diyorlar.Bir ömür rahatlık için sağlığımızın yarısını feda ediyoruz bilmiyorlar.
         Yine de çok şükür halimize öyle ve ya böyle kaldık çalışıyoruz.Geçmişi unutup önümüze bakma zamanıdır.Çok uzatmayacağım ve yazımın ikinci bölümünde derslere nasıl çalışacağımı anlatacağım.
        Her şey gönlünüzce olsun.Gelecek yazıda görüşmek üzere...
 
Bu blogtaki yazıların tüm telif hakları saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Instagram

CONTACT ME

Ad

E-posta *

Mesaj *

You Can Comment! Click Here!

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe
Powered By Blogger

Translate

Copyright © 2015 • MİHRİ'NİN DÜNYASI