NE YİYORUM NE İÇİYORUM?




26 Şubat 2015 Perşembe



                              Selamlar...
        Son zamanlarda yoktum.Bir önceki yazımda bilgisayarımın bozulduğundan bahsetmiştim.Aslında amacım sınava kadar bloga hiç uğramamak ve derslerime yoğunlaşmaktı.Derslerime düzenli çalışıyorum ama blogtan uzak kalamadım ve geri döndüm.

        Bugün size formumu nasıl koruduğumdan bahsedeceğim (!) Şaka yapıyorum ya ne formu :) Sadece dikkat ettiğim birkaç şey var,özellikle yaptığım bir diyet filan yok yani!
        Bu yazıyı okuyan arkadaşlarım beni linç edecekler biliyorum.Şöyle söyleyeyim boyum 156 cm ve  42 kiloyum.42 kg olmak için özel bir çaba sarfetmiyorum.Kızmayın ama ben yiyip yiyip kilo almayanlardanım.Ama tabii böyle bir özelliğim var diye önüme her geleni yemiyorum.
        Eğer siz de her istediğinizi yiyip kilo almamak istiyorsanız yapmanız gerek tek şey  var:Metabolizmanızı Hızlandırmak!



        Ben birazcık hiperaktif olduğum için bu konuda şanslıyım.Ama yürüyüş yapmayı çok severim.Yazları özellikle daha çok yürüyüş yapıyorum.Yüzmeydi,tenisti filan derken aktif oluyorum işte.
         Metabolizma hızlanınca tabi yeme konusunda da özgürleşiyorsunuz :D
        Olayın beslenme boyutuna bakarsak.Ben fast food aşığı bir insanım ama bu sene ben de azalttım.Ayda 1 e filan indirdim.Dışarıda yemek yemek zorunda olduğum zamanlarda besin değeri yüksek ve daha sağlıklı şeyler yiyorum.Bazen salata,bazen makarna,tantuni,kebap filan yiyorum.Biliyorum birçoğunuz onlar da kilo yapıyor diyeceksiniz ama unutmayın bir önceki adımda metabolizmamızı hızlandırdık ve artık daha sağlıklı besleneceğiz.Hamburger ve patates cipsi mi daha sağlıklıdır yoksa kebap ve salata mı?



         Aynı zamanda kolayı da çok severim ama artık onu da içmemeye çalışıyorum.Dışarıda bir şeyler içmem gerekirse portakal suyu,ıce tea tercih ediyorum.Onun dışında da sıcak çikolata,frappe ve milkshake çok seviyorum.Evet onların da kalorisi yüksek!Onun için çoğu zaman meyve çayı tercih edip arada sırada bu tarz içeceklerle kaçamak yapabilirsiniz.




        Kahvaltı çok önemli arkadaşlar.Benim pek kahvaltı alışkanlığım yok ve bu konuda kendimi kınıyorum :) Ama mesela sabah erkenden dışarı çıkmam gerekiyor ve evde kahvaltı yapacak zamanım yok.Hemen kendime bir tabak meyve hazırlıyorum (muz,kivi,çilek...vb) yanına da birkaç kaşık nutella ya da fındık ezmesi ve bir bardak süt!Benim için hem besleyici hem de enerji verici oluyor.


       Bazen de içinde bitter çikolata,badem ve fındık parçaları olan buğday gevreklerinden tercih ediyorum.Ama şartlar ne olursa olsun kahvaltıda tek bir vazgeçilmezim var :SÜT!Utanmasam su  yerine süt içeceğim :D Ama fazlası kansızlık yaptığı için günde sadece iki bardak içiyorum.


        Bir önerim daha var.Sabah kalktınız dersaneye,kursa,okula ve ya işe yetişiyorsunuz.Hem metabolizmanızı hızlandıracak,hem besleyici hem de lezzetli bir öneri Danone'nin bir ürünü var ve ben bayılıyorum.Activia Kahvaltı zamanı diye.Kesilikle bayılırsınız!!Böyle pratik bir atıştırmalık tercih edebilirsiniz :)



        Gelelim hepimizin ortak sorunu olan gece atıştırmalarına :D Eskiden geceleri bir makarna yapardım ya da nutella kaşıklardım,çikolata yerdim,pasta yerdim falan filan.Ama artık çay içiyorum ve meyve yiyorum :) Özellikle gece yatmadan önce yemeyi en çok sevdiğim şeyler havuç ve portakal.Çünkü gece sindirim yavaşlıyor ve bu besinler sindirim sistemini yormuyor.Ayrıca idrar yollarını da temizliyorlar ;)


       Ara öğünlerde ise be en çok kahve içmeyi seviyorum.Aslında sütlü ve köpüklü kahveleri daha çok seviyorum ama ders çalışırken genelde sade ve şekersiz kahve içmeyi tercih ediyorum.Pek sağlıklı bir şey değil özellikle de benim gibi ritim bozukluğunuz varsa ama ne yapalım :)


        Son bir önerim daha ne yemek isterseniz isteyin kendiniz yapın.Açın izleyin,okuyun ama evde yapmayı öğenin.Ben yazın kendi frappemi kendim yapıyorum mesela ve bunu gibi birçok şey.
       Sağlıklı beslenin,spor yapın ve mutlu olun...
                                       Hoşçakalın....
          EDİT:Söylemeyi unuttum bol bol su için!!

 
Bu blogtaki yazıların tüm telif hakları saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Instagram

CONTACT ME

Ad

E-posta *

Mesaj *

You Can Comment! Click Here!

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe
Powered By Blogger

Translate

Copyright © 2015 • MİHRİ'NİN DÜNYASI