''HATALARIM''DAN DERS ALMAK İSTEYENLERE ÜNİVERSİTE HAYATINA DAİR 10 TAVSİYE




27 Mayıs 2018 Pazar





                  Amaan bee!Kazanması ayrı dert okuması ayrı dert.Şu minnoş ömrümde beni yaşlandıran,saçlarımı döken,sivilce çıkartan nalet okul.Ben Liseyi de böyle zor okudum.Bilen bilir her gün 'ben bu okulu bırakıcam yeaa yether artık' diye ağladım.Güç bela bitti hatta bi de iki sene falan ara verdim üniversite sınavı bahanesiyle.
                 Yaşım büyüdükçe dertlerimde büyüdü ve her geriye dönüp baktığımda eski dertlerime götümle güldüm.Biliyorum ki ileride bunlara da götümle güleceğim ama bugün değil.Okulla ilgili beni en son geren şey derslerin yoğunluğu ve zorluğu.Dersler çalışılır geçilir de bu ortamların gerginliği çekilmez anam.Nerede kız nüfusu fazlaysa orada fitne fesat da bol oluyor.Gerçi diğer bölümler de aynı sorunlardan muzdaripmiş duyduğum kadarıyla ama yine de rekor bizim elimizde gibi sanki.
                  Aslında aileler çocuklarını izole bir ortamda büyüterek hata ediyorlar.Dünyada varlığından haberim olamayan ne kadar kötülük varsa üniversitede gördüm çok şükür.Bu arada sadece okul bazlı konuşmuyorum üniversite hayatı, başka bir şehre taşınmak vs hepsi dahil buna.Dost kazığı,ırz düşmanlığı,abazalık,fesatlık,kuyu kazma,yalan dolan,ihanet...3.sınıf bitiyor hala insanları ölçüp tartmayı öğrenemedim.Heralde bir kaç kez daha kazık yemem gerekiyor.
                 Üniversiteye başlayacaklara tavsiyeler verem madem yeri gelmişken.Bakın şimdi yazacaklarım altın değerinde.Ben milletten tavsiye isteyince bana ''bol bol don ve havlu al'' dediler. Kimse bana bunları anlatmadı.

1) Öncelikle insanları daha fazla tanımaya çalışın,dostum dedikleriniz bir sene sonra yabancı olabilir.

2) İlk görüşte aşk,gerçek aşk vb bunlar şaaak diye okula başladığınız ilk ay karşınıza çıkacak şeyler değil.Onları da uzun süre tanımaya çalışın ve hemen güvenmeyin.Hoş hata yapa yapa doğruları öğreniyoruz ama siz kendiniz hata yapmak yerine benim yaptıklarımdan ders alabilirsiniz.Bedava :)

3) Dersler abartıldığı kadar da kasmıyor dikkatli ve düzenli çalışarak kendinize yetecek kadar başarı elde edebilirsiniz.Daha fazlası olsa ne ala ama daha fazlası için hırslarınızın kurbanı olmayın.

4) Bilgi paylaştıkça çoğalır.Başkalarından saklayarak bilime ve gelişmeye bir katkı sağlayamazsınız.

5) İyi olmak için senin iyi olman gerek.Unutma başkalarının başarısız olması seni daha başarılı
biri yapmaz.

6) Sakın ha başkalarının mutsuzluğuyla mutlu olmayın!

7) Kendi değerinizi düşürecek şeyler yapmayın,olmadığınız biri gibi davranmayın.

8) Farklı düşüncelere saygılı,değişime açık olun.

9) Sosyalleşin,daha önce yapmadığınız şeyleri deneyin.Dans edin,öğrenci organizasyonlarına katılın,gezilere gidin...Kendinizi geliştirin.

10) Sevgiye kapılarınızı sonuna kadar açın çünkü günün sonunda sizi o iyileştirecek.

                 Hep iyi düşünün.Böylece er geç iyi insanları,iyi olayları ve iyi düşünceleri çekeceksiniz kendinize.Kalbimiz doğru olduktan sonra güzellikler bizi bekliyor olacak.Hataya mahal vermeden doğru kararlar vermeniz dileğiyle...
                Hoşçakalın :)

Instagram: @mihrign
Twitter: @mihrign



 
Bu blogtaki yazıların tüm telif hakları saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Instagram

CONTACT ME

Ad

E-posta *

Mesaj *

You Can Comment! Click Here!

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe
Powered By Blogger

Translate

Copyright © 2015 • MİHRİ'NİN DÜNYASI